úterý 1. června 2010

Košile pro Kena

Povedlo se mi dát na papír použitelný střih na košili pro Keny. Tady je i se stručným návodem.


Porotože nejsem moc zdatná švadlenka, pokusy o vytvoření vlastního střihu selhaly.

Před pár dny mi přišel panáček My Scene s pěknou, leč hodně odrbanou košilí. Obětovala jsem jí, rozpárala, rozžehlila, střih překreslila na papír a bylo.

Pak jsem střih ještě trochu zmenšila podle jiné, nevypárané košile, ale když už jsem měla ten větší, nebylo to tak těžké.

Takže střihy jsou dva, jedna košile je větší, panáček podle jehož košile je střih dělaný měl tělo Derek/My Scene.

Menší košile je více na tělo a pravděpodobně je také od panáčků My Scene.





Postup je podobný jako u mikiny.

Díly si obkreslím na látku a vystříhnu. Rukáv dvakrát, límec dvakrát, přední díl dvakrát.

Napřed sešiju ramenní švy.

Potom všiju rukávy.

Další krok, založím rukávy.

Výsledek vypadá takto:


Pak ušiju límec.

Napřed jsem to zkoušela tak, jako na původní košili. To znamená jednou střižený díl a jen zahnout, ale to nevypadá dobře. A navíc se mi to špatně šije. Takže límec střihnu dvakrát, sešiju na třech stranách, obrátím na ruby a prošiju kolem dokola. Pak límec všiju.

Límec si vložím středem límce ke středu zad.
Našpendlím, a pak špendlím směrem dopředu.
Část předního dílu si přehnu přes límec a sešiju.

U větší košile doporučuju udělat límec trochu větší. Asi by to vypadalo lépe.

Tohle je pohled z lícové strany.


Detail límce


Pak sešité kraje předního dílu obrátím švem dovnitř.

Na vnitřní stranu levého předního dílu našiju proužek suchého zipu.

Je potřeba ho našít v tuhle chvíli, aby nebylo vidět šití.

Pak prošiju košili kolem dokola. Začínám u spodního okraje předního dílu. Prošívám směrem nahoru k límci, obšiju límec kolem dokola a pak po druhém předním dílu až dolů.
Současně přišiju druhou půlku suchého zipu.

Je to to zelené šití, ale vzhledem k umělému světlu je to špatně vidět.

Pohled na košili je z rubu.



Pak sešiju boční švy.
Začínám u rukávu.


A nakonec začistím spodní lem.


No a poslední příjdou na řadu knoflíčky.

A tady je výsledek.




Na košili lze našít proužky, ozdobné stužky, cokoliv. Záleží na fantazii.
Ozdobnou stužku našívám na přední díl jako úplně první. Pak teprve ramenní švy.

Žádné komentáře:

Okomentovat